7 نکته زیر کمک می‌کند تا برند خود را در فضای کاری خود بسازید:

1- کارآفرین باشید

شما می‌توانید درون سازمان خود یک کارآفرین باشید و مانند یک کارآفرین عمل کنید. می‌توانید یک نیاز را شناسایی کنید و برای رفع آن نیاز راه‌حل بدهید. این کاری است که کارآفرینان انجام می‌دهند. شناسایی نیاز و ارائه راه‌حل شما را تبدیل به یک فرد معتبر در سازمان خواهد کرد.

2- خود را آسانسوری معرفی کنید

شما باید خیلی خلاصه و مشخص بتوانید خود را برای دیگر همکاران خود معرفی کنید. این‌که دقیقا چه سمتی دارید، چه قابلیت‌هایی دارید و به‌چه دلیل در سازمان هستید.

3- شبکه بسازید

برقراری ارتباط با افراد دیگر در دپارتمان‌های مختلف می‌تواند به ساخته شدن برند شما کمک بزرگی کند. کسی شما را کشف نمی‌کند. این شما هستید که باید مرزها را پشت‌سر بگذارید و به سرزمین‌های جدید بروید و به دیگران بگویید که وجود دارید. وقتی شبکه موثر و براساس رابطه برنده – برنده داشته باشید بسیاری از کارهای شما در سازمان به‌سادگی پیش می‌رود.

4- تولید محتوا کنید

این موضوع یک اتفاق دوطرفه بین سازمان و کارشناس است. سازمان‌ها باید فضایی مثل پرتال‌ها را در اختیار پرسنل خود قرار دهند تا بستری باشد برای تولید محتوا. نوشتن، تهیه پادکست، ویدئو و … در زمینه تخصص یا علایق شما، می‌تواند برند شما را به‌خوبی بسازد و معرفی کند.

5- فیدبک بگیرید

با شخصی که سابقه بیشتری در زمینه کاری شما دارد در ارتباط باشید و از او درباره عملکرد خود فیدبک بگیرید. این‌که کسی خودش با علاقه خود بخواهد که فیدبک بگیرد تفاوت بزرگی دارد با این‌که ناخواسته فیدبک بگیرد. وقتی شما با علاقه خود و داوطلبانه فیدبک می‌گیرید، شنوایی شما برای شنیدن نقاط مثبت و منفی باز است و شما در مقابل نقدها گارد نخواهید داشت و بیشتر به‌فکر بهبود خواهید بود تا دفاع. بنابراین هر از گاهی از عملکرد خود فیدبک بگیرید.

6- تخصص خود را بالاتر ببرید

به اندازه‌ای که دارید بسنده نکنید. همیشه قدم بعدی وجود دارد. همیشه نقطه‌ای در پیش رو هست که می‌توان سمت آن حرکت کرد. با هرمیزان تخصص که باشید همیشه نقطه بالاتری هم وجود دارد. بنابراین بر روی افزایش تخصص خود متمرکز شوید. سعی کنید که همیشه در مسیر رشد و یادگیری باقی بمانید. این‌گونه همیشه می‌توانید حرفی تازه برای گفتن داشته باشید و موقعیت‌های جدید را برای خود باز کنید. بسیاری از افراد که از شغل خود ناراضی هستند، خود مسئول این نارضایتی هستند چرا که مسیر حرکت و رشد را گم می‌کنند.

7- نظارت کنید

به‌صورت هفتگی بر عملکرد خود نظارت کنید. دستاوردها و شکست‌ها را ببینید. قوت‌ها و ضعف‌ها را بررسی کنید. دلایل هرکدام را شناسایی کنید و استراتژی برای هفته جدید داشته باشید. برند هر فرد نیاز به پایش دارد و پایش برند با نظارتی که بر عملکرد خود دارید حاصل می‌شود.