بازاریابی بصری محتوا به طور کلی به شکلی از بازاریابی گفته می شود که با استفاده از المان های دیداری مانند ویدیو، عکس، گیف، اینفوگرافی و ... به جذب مخاطب می پردازد. در این مقاله و مقاله بعدی آمارهای جالبی در مورد این شکل از بازاریابی به شما خواهیم داد که به کمک آن ها برنامه ریزی دقیق تری برای کمپین ها و شیوه های تبلیغاتی خود داشته باشید
-
37 درصد بازاریابان می گویند،
بازاریابی بصری مهم ترین محتوای تولیدی برای کسب و کارشان بوده است.
-
74 درصد بازاریابان شبکه های
اجتماعی از بازاریابی بصری در بازاریابی شبکه های اجتماعی خود استفاده کرده
اند. بعد از آن بلاگ ها با 68 درصد و ویدیوها با 60 درصد در رتبه های بعدی
قرار دارند.
-
وقتی مردم اطلاعاتی را می شنوند، نهایتا فقط 10
درصد آن را تا 3 روز بعد به خاطر خواهند داشت. اگر این اطلاعات همراه با یک
عکس مرتبط باشد، میزان به خاطر سپردن آن تا 65 درصد افزایش خواهد یافت.
-
بازاریابان B2C فضای بیشتری را نسبت به بازاریابان B2B در حوزه بازاریابی بصری اشغال کرده اند.
-
51 درصد بازاریابان B2B بر اساس استفاده از بازاریابی بصری در سال 2016
رده بندی شده اند.
-
در سال 2017 محتواهای ویدیویی، نماینده ی 74 درصد
از ترافیک اینترنت بوده اند.
-
76.5 درصد از بازاریابان و
صاحبان کسب و کارهای کوچک در یک تحقیق از بازاریابی ویدیویی برای تاثیر
مستقیم در کسب و کارشان استفاده کرده اند.
-
34 درصد بازاریابان B2C می گویند، ویدیوهای از پیش تولید شده در سال 2017
برای بازاریابی محتوا بسیار حرکت موفقیت آمیزی خواهد بود.
-
4 برابر مصرف کنندگانی که
تمایل به خواندن یک بلاگ در مورد محصولی دارند، افراد تمایل دارند تا ویدیو
تماشا کنند.
-
بیشتر از 60 درصد بازاریابان و صاحبان کسب و کارها
بیان کرده اند که آن ها برنامه برای استفاده بیشتر از بازاریابی ویدیو در سال
2017 دارند.
-
62 درصد بازاریابان B2B اذعان کرده اند که ویدیوها، موثر ترین محتوای
بازاریابی در سال 2016 بوده اند.
-
استفاده از کلمه " ویدیو " در نوار
عنوان ایمیل نرخ باز شدن ایمیل ها را تا 19 درصد و نرخ کلیک خوردن را تا 65
درصد افزایش می دهد.
-
در سال 2016 بر اساس تحقیقات، 43 درصد از کاربران
اظهار تمایل به دیدن بیشتر محتواهای ویدیویی کرده بودند.
-
در سال 2016، 14 درصد از بازاریابان از ویدیوهای
زنده استفاده کرده اند
-
ویدیوهای زنده اینستاگرام 3 برابر بیشتر از بقیه
ویدیوها تماشا شده اند.
-
51 درصد ویدیوها توسط موبایل
دیده شدند که نسبت به سال 2015 چیزی نزدیک به 15 درصد و نسبت به سال 2014
نزدیک به 203 درصد افزایش داشته است.
-
ویدیوهای زیر 5 دقیقه در گوشی های هوشمند بازدید
بیشتری داشته اند.
-
ویدیو های 1 دقیقه ای اینستاگرام 78 درصد بیشتر
از ویدیوهای دیگر نرم افزارهای مشابه دیده شده اند.
-
اشتراک ویدیو ها در تلگرام 35 درصد نسبت به سال
2015 افزایش داشته است.
- 54 درصد بازاریابان اینترنتی برای معرفی ویدیویی محصولات و خدمات خود از کانال های تبلیغاتی تلگرام و 47 درصد آن ها از اینستاگرام استفاده کرده اند.